Lazada

Tuesday, February 18, 2014

Saya Lapar

      Pheww..Baru sampai opis.. Baru balik dari site... Patutnya aku update report la dulu kan..Tapi sebaliknya aku pergi update blog... Hewhew takpe memandangkan kerja untuk arini dah setel.. Kerja kat opis baru ni tak sezibi opis lama kerja menimbunnnnnnnnn.... 


        Semenjak kerja sini, dah jatuh cinta dengan puding raja ni.. Masa kerja kuantan dulu, selalu jugak makan puding ni tapi tak sesedap dan sepure yang kat Pekan ni.. Kuah dia pekat, cukup manis... Cukup rasa... Dengan jala mas dia.. Dengan pisang lemak manis yang digoreng tu...


       
        
   Nah, puding raja pekan.. Kalau terasa nak makan macam raja bolehla cuba makan ni. Next time ke Pekan, Pahang jangan lupa mesti beli ni..





       Yang ini, Chilled Mango Cheesecake.. Beli di Kulacakes, Kuantan.. Rasanya, humm.. Yummy yummy...Terasa kekejuannya... Di bahagian bawahnya dilapik dengan crust yang rangup dan wangi.. Dan kemanisan topping mangga dibahagian atasnya yang just nice... Setiap gigitan terasa macam makan buah mangga ditambahkan lagi dengan hirisan buah mangga segar yang turut dihiaskan diatasnya... Pelbagai tekstur rasa dalam setiap gigitan, rangup, lembut, dan kenyal...Satu slice RM6, kalau tak silap.(Resit aku dah buang)



 



          Yang ini, Pavlova With Fresh Fruits... Juga dari Kulacakes Kuantan.. rasanya not bad, tapi pada aku pavlova lebih sedap kalau tak terlalu banyak hidangan sampingannya/toppingnya.. Supaya kita boleh rasa rasa asli meringue tu... Pavlova ni turut dicurah dengan sos coklat dan coklat chips kat atas tu... Selain dari potongan buah-buahan segar (strawberry, anggur dan blueberry) dan whip cream... RM8 kot kalau tak silap aku, untuk satu slice...

         Setakat ini, pavlova terbaik yang pernah aku makan di Kuantan adalah dari Sis Apple Delight yang beroperasi melalui fb mereka.. Diusahakan oleh Dr. El Huda.. Sumpah sedap betul pavlova dia.. Meringue dia tak hanyir langsung.... Crispy... Kat bahagian dalamnya chewy gewy macam marshmallow... Bahagian yang paling aku suka, adalah toppingnya. Biasanya orang lain just guna non dairy whip cream. So agak manis padaku.. Yg Sis El Huda ni buat, dia guna dairy whip cream, tambah dengan vanila powder dan sedikit gula aising.. Memang wangi dan sedap macam aiskrim... Dan toppingnya tak manis sangat.. Just perfect... Banyak jugak produk yang dah aku beli dari dia, mini pavlova, nutty crunchy, tart nenas (sedappppppp sekali makan 1 balang, nak 10 balang lagi) dan pretzel (sedap)... Bolehlah pergi fb dia kalo berminat. (Aku tak dapat apa-apa komisyen pon dari dia hewhew.. Cuma nak share makanan yang sedap yang aku suka makan..Next time maybe boleh kot Sis El, buy 1, free 1 kot..??)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...