Lazada

Thursday, February 12, 2015

Nafsu perempuan

Assalamualaikum...

Amboi tajuk tak boley belah betui arini.. Tapi betul la kan.. Orang pempuan ni ada 1 akal, sembilan nafsu.. Macam-macam keinginan dia.. Dah dapat yang itu, tak puas hati, nak yang lain pulak.... 

Ni bukan nak tuju kat orang lainlah, memang khas untuk diri sendiri... Cadangnya, hujung bulan ni, nak buat makan-makan sikit kat opis en hubby. Aku punya senarai cadangan menu bukan main banyak lagi kononnya nak buat sendiri semua... Memang angan-angan mat jenin ni... Tapi takpe... Cuba buat setakat mana yang terdaya.. Insha Allah niat nak sedekah makan kat orang, akan Allah permudahkan nanti....


A. Menu On the day, 27.02.2015 (Friday)
1 Red velvet cake
2 Bluberry cheesecake
3 Cheesecake leleh
4 Biskut coklat chip
5 Biskut Cornflakes cranberry
6 Puding sumi
7 Agar-agar santan
8 Talam berlauk
9 Congo bars
10 Trifle
11 sandwich
12 jeruk mangga asam boi


B. Menu Yg Nak DiTempah
1 Nasi dagang
2 Laksa putih / pahang
3 Meehun goreng
4 Laksa penang

Air- 2 jenis


 
Congo bars ni macam sedap je.. Gambar dari blog selera sakura







Agar-agar santan ni boleh buat sebab simple je.. Gambar dari blog sendiri







Gambar dari blog sendiri jugak. Blueberry cheesecake..





Chocolate chips cookies ala famous amos... Gambar dari blog sendiri jugak. Ingatkan nak buat sebagai gift. Ni kalo banyak masa boleh buat banyak..Kalau tak... Skip jela.. 




Royal fruit flan cake - Gambar dari blog green apple... Teringin nak buat sebab nampak cantik.. 






Cheesecake leleh - Gambo dari blog sendiri.. Taknak buat dalam bekas kecik-kecik camni.. Ingat nak buat seketul tu, pandai-pandaila dorang potong nanti... Senang kije... 






Puding tapai berkuah- Tapainya dah beli semalam... Nak makan macam cuak pulak... Tapi bila tengok gambar ni teringin nak makan.... Gambar dari belog jagatsahaya





Gambo dari blog buku resepi.









Yang ni terasa nak buat sebab tengok semua kuih jenis manis-manis.. Biasa orang lelaki tak suka sangat kuih manis ni.. So tambahlah satu menu savouri.. Talam roti berlauk ni... Gambar dari blog mat gebu...



p/s: Tiba-tiba rasa macam, entah apa-apa je entry kali ni..


2 comments:

  1. memang bernafsu tengok makanan makanan nie..

    ReplyDelete
  2. hehe itulah rambang mata dibuatnya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...