Lazada

Friday, March 20, 2015

Angan-Angan Berkecai

Assalamualaikum wbt..


Ini hasil dari angan-angan kat sini. Seriously aku tak puas hati.. Banyak benda yang aku plan tak kesampaian.. Aku ni sekejap bahasakan aku, sekejap saya.. Bior lantok le..

Punyalah banyak yang aku angan-angankan nak buat tak menjadi... Siap aku amik cuti 2 hari lagi kononnya nak masak macam-macam.. Sekali kereta buat hal pulak banyak barang yang aku tak sempat beli, tak bolehlah nak masak. Cik abg lak bawak kete satu lagi pergi kerja.. Nak kirim barang-barang kat dia, rasanya payah sikit. Nak nanges aku rasa... Yang kat bawah ni jelah antara yang sempat dibuat.




Biskut chocolate chips.. Yang ni nak dibuat goodies bag.. Ni pon tak banyak dapat buat, dalam 40 paket je, satu paket aku letak 3 ketul je.. Kalo satu paket aku letak seketul, bolehlah dapat untuk 120 orang.. Kedeks sangat baik takyah bagi kalo gitu... Bagi 3 ketul tu pon tak cukup... Kalaulah ada banyak masa...





Aku letak dalam plastik ni... Dah tak payah nak guna mesin selaer..  Beli kat cowboy jer...








Dah siap dipek...






Yang ni memang aku pon tak tau nape aku gigih dan beria-ia sangat nak diy sendiri paper bag. Aku beli A4 kaler dekat kedai 2 ringgit.. And google je kat youtube cara-cara nak buat.  Laki aku pon pelik nape aku semangat sangat.. Maafkan la isterimu ini. Pembawakan budak ni memang suka wat benda-benda pelik..




Pastu siap wat sticker tu tak tahan betul aku punya semangat.. Yang aku geramnya, pattern yang comel-comel kat internet seme tak boleh nak print. Kedeks betul etsy.com tu. Aku curi idea kat pinterest. Pastu wat sendiri je from scratch.. Guna excel je pon..




Dah siap isi biskut. Aku taruk reben sikit. Guna hitam sebab nampak maskulin sikit.. Gaya mutu keunggulan gitu... Kang isi reben pink laki ai malu lak...




Tengoklah rupa kuih yang aku buat tu.. Memang tak senonoh betul.. dahlah tak cukup syarat.. Trifle takde jelly. Buah koktail pon aku tak isi sebab takde.. Konon hari cuti tula nak beli tapi masa ituuuuu jugak kete wat hal.. Pastu jelly sumi tu haaa ko tengoklah.. Sumi je yang ada. Serbuk agar-agar dengan susu cair takde stok kat rumah. Yang paling aku geram tak sampai hajat nak wat pandan layer cake.. Uwaaaa nagesss lagi!!!





Ni satu je kek yang senonoh sikit. Cheesecake leleh. Mujurlah ada wakil.. Mula memang aku plan nak buat 3-4 jenis kek. Pastu cik abg kabo, 'wat ape banyak-banyak?'.. Dia malu le tu nak pikul macam menjual hahah... Kesudahannya, memang seketul ni jelah yang adooo..







Congo bars pon macam cacat je aku tengok. Tapi kuih muih yang kat atas ni seme aku suh je dia bawak jugak. Sebab aku dah penat-penat buat... Cuma sumi tu jela tak bawak... Pastu member-member opis dia topap lagi dengan macam-macam makanan.. Memang meriah.. Rugi aku takleh join hahah.. Tak memasal nak menumpang pejabat orang... 


Tapi cik abang cakap semua kuih abis.. Alhamdulillah.. Thanks to all ISUZURIANS... Terharu lak rasanya walaupun aku tau taklah sedap mana pun air tangan aku tu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...