Lazada

Sunday, April 26, 2015

Makan2 lagi.. @ Birthday Mastura & Arasy

Assalamualaikum...

Hari ni ada wat makan-makan lagi.. Asik makan je keje aku. Biasalah adik beradik ramai.. Pendek kata setiap bulan ada je birthday celebration. Tiap bulan ada makan-makan.. Kali ni bulan April giliran birthday adik aku, Mastura dengan anak buah aku, Arasy.. Planning awal kak teh, akak ipar aku, nak wat makan-makan sambil picnic tepi pantai. Tapi mak aku risaukan cucu yang kecik sorang lagi tu kot-kot tersampuk ke hape kat pantai tu kan.. Last-last tukar wat kat umah mak je...

Macam biasa aku bawak dessert aje.. Sebab itu je yang senang. Satu kelemahan aku bila ada event makan-makan family @ kawan2.. Aku tak reti buat sejenis dua je kuih. Mesti ada perasaan takut @ risau kuih tak cukup sampai nak kena buat berjenis-jenis.. Last-last akhirnya banyak sangat, terpaksa tapau je kasi licin dan senang nak clear meja. Dessert kali ni aku buat 5 jenis.. Ada puding laici, puding roti, lapis cheezy, blueberry cheesetart dengan kek lapis..

Mula-mula siapkan 3 jenis kuih ni dulu. Step by step.. badan tak berapa gagah sekarang ni.. Setelkan puding laici, kek batik dengan lapis cheezy dulu.. Benda-benda yang tak melibatkan oven sebab oven kecik tersayang aku tu dah simpan dalam setor. Nak keluarkan, alahai malasnya rasa...


Blueberry cheesetart.. Saja wat pattern lain sikit.. Comot gile tart aku ni. Kes wat malam-malam.. Sampai tersenguk-senguk tepi oven.. lama betul tak tertido sebelah oven hihi.. Rindu kenangan dulu2..



Anak dara ni pantang tengok aku kat dapur buat kuih.. Satu lagi pantang dengar bunyi mixer. Bingkas je gi dapur nak tolong sama. Berdebar je rasa kalo dia offer nak tolong tu. Mana taknya, makin lambat le keje jadinya. Tak bagi kang, kesian pulak. 

Resepi nanti aku isi kemudian.. Kali ni update pakai phone je dulu.. 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...